sâmbătă, 25 ianuarie 2014

Cheia

Mi se întâmplă uneori să uit
Inima descuiată...

Atunci lumea îşi umple, lacomă,
privirea cu mine
încît, când mă privesc,
văd numai ochi:
pe piept, pe mână, pe genunchi.
Şi zilele trăite, ca un lanţ
Vin din urmă:
Cuvintele se amestecă cu roua
Şi rănile cu amurgul.
Mă aşez şi-mi iau
gândurile-n mâini:
-Doamne, iar am uitat cheia...
M-adun într-un suflu
şi cobor în suflet-
îmi trebuie zile şi nopţi să-l străbat:
e tulburător de adânc.

Trec printre rugi şi blesteme,
tăceri şi poeme,
lacrimi şi doruri,
cădei şi zboruri,
printre bucăţi de zare,
umbre şi soare...

Şi cu ochii înrouraţi,
ridic cheia de la fundul sufletului,
căci, Doamne, iar am uitat inima descuiată.

2001

La clef

Il m’arrive parfois d’oublier
de fermer mon coeur à clef…
À ce moment-là le monde se précipite,
me dévore de son regard et s’emplit de moi.
Alors je vois des yeux partout: sur la poitrine,
sur la main, sur les genoux.
Et les jours passés, comme une chaine,
me suivent:
les mots se melent à la rosée
et les blessures au crepuscule.

Je m’assois et je prends
mes pensées  dans les mains:
-Oh, mon Dieu, j’ai oublié de nouveau la clef…

Je me rassamble dans un souffle
et je descends dans l’ame-
il me faut des jours et des nuits
pour la traverser,
elle est profonde jusqu’au trouble.

Je passe parmi des prières et des blasphèmes,
Des silences et des poèmes,
Des chutes et des élans,
Des morceaux d’horizon,
Des ombres et des sons.

Et, la rosée dans les yeux,
Je soulève la clef du fond de l’ame.
Car, mon Dieu, de nouveau
J’ai oublié de fermer mon coeur à clef…


2001

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu