marți, 23 septembrie 2014

Limitele nu-mi vor atinge niciodată tălpile


Limitele fixate în carne lăstăresc fisuri
aruncă difuz sângele în corp pentru oxigenare
trecem noi şi peste asta spune încrezut bunica
au fost vremuri mai grele şi-mi pune-n faţă alfabetul latin

limitele fixate în carne au cele mai zimţate tăişuri
lucrurile stabile puse în rând revoltă
aşa cum dezgustă moralitatea onctuoasă etalată
în creaţiile autorilor provinciali pentru greutate 

copilul ăsta nu prinde literele chirlice faceţi ceva
ce viitor fără limba principală de comunicare
pe-atunci nu ştiam de cuvintele interzise din casa bunicilor
nici că unchiul Lazăr a trecut Prutul în ’90
revenit în sat după 50 de ani s-a stins
cu mâna pe inimă câţiva paşi înainte
de-a ajunge la mormântul părinţilor

iubesc marea pentru că limitele apei
nu-mi vor atinge niciodată tălpile
şi voi putea să-mi împlânt trupul în infinit
şi voi învăţa să revărs litere şi voi învăţa să merg

iubesc marea pentru că te obligă s-o vezi
privind înainte lăsând totul în urmă 
lucrurile despre noi stau înşirate
în spatele nostru regretele eternul reînceput

limitele destramă imperii infinitul renaşte ruini
iau forma mării ca oasele în clipă
ţin în mâini urmele milioanelor de călători
lucind pe apă pulsul zilelor miilor de ani
zvâcnindu-mi la încheieturi urmele miilor de navire
trecute secole pe-aici ducând libertatea cu ele
pot zbura nelimitat pot merge fără oprire

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu