marți, 23 septembrie 2014

Crescând din muchia mării

Învăţ mereu să îmblânzesc marea
cum aş învăţa toanele unui cal nărăvaş
singura cale de supravieţuire
punctul meu de echilibru

fiindcă în fiecare clipă lunec altundeva
abrupt şi iremediabil ca o săgeată de foc
şi nimic nu mă poate opri
şi nimeni nu-mi poate întinde o mână de ajutor

mă pomenesc pe marginea unui hău
cerând cu disperare un semn
cu picioarele lunecându-mi mereu înainte
pe o argilă lucioasă

scriu ca să nu strig disperat după ajutor
şi să nu mă audă nimeni cerând ajutor
ca să-mi opresc tremurul mâinilor
care se zbat la orice mişcare a vieţii
ca un animal rănit înainte de a-şi da ultima suflare

ca să fii cu mine trebuie să-ţi asumi
fulgerele stările culorile
salturile mele de umor altele în fiecare clipă
rădăcinile de uscat şi scoicele mele de apă
ridurile tatei când copacii îşi pierd mai devreme frunzişul
şi lacrimile bunicii că nu a mai mers la şcoală
când au sosit sovieticii singura ei rezistenţă

nu tot ce vezi e umbra faptului împlinit
mi-a trebuit ani să înţeleg că în realitate zâmbetul e baraj
pentru  a ţine încuiată uşa de  la intrare
că lipsa lui însemna să spui ceva despre tine
când credeam naiv că zâmbetul e generozitate

că tăcerea-i scheletul valorii
iar braţele de flori sunt capcane deschise
că adevărata poezie nu se scrie în palate
iar unde şchiopătează justiţia
preoţii sunt în topurile oamenilor de afaceri
că libertatea-i discreţie iar unde-i sclavie
oropsiţii tac în timp ce avuţii strigă că n-au nimic...

punctul meu de echilibru marea
nu mi-a dat nici un răspuns mi-a adâncit întrebările

dar iubirea începe acolo unde încep îndoielile

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu