marți, 23 septembrie 2014

Umbrele încrustate înfăşoară vertical

În fiecare clipă trebuie să fac faţă provocării
parcele nefuncţionale pe corp să le trec cu vederea
pete albe care apar la suprafaţă umbre definitiv încrustate
membrii familiei dispăruţi fără urmă generaţii în urmă

cum s-ar fi mişcat mâinile mele acum
dacă s-ar fi întors din siberii unchiul Iacob
cum ar reflecta ochii mei cerul
dacă mătuşii Marta nu i-ar fi murit copiii
la polul nord toţi unul după altul

umbrele îmi încolăcesc fiinţa se aşează
vertical în faţă la prânz în parc peste tot
privesc în ochi fac semne cu mâna
îşi cer insistent dreptul la viaţă

nu vei avea linişte nicăieri îmi spune îngerul
scapă de ele viaţa-i apă curgătoare 
totu-i pânză albă întinsă peste lume
intră-n apă scapă de ele

Nu eşti în toate minţile de ce dai atenţie umbrelor gândeşte-te
la lucruri serioase fii în rând cu lumea reuşita-i coloana societăţii
dar din 1940 altfel a fost croită lumea şi societăţile
şi de atunci trăiesc cu aşchii de sticlă sub inimă unii pot alţii nu 

eu tac fiindcă roua e un nou punct de plecare
iar stâncile milenare ale Orheiului Vechi
adăpostesc umbre încrustate ce-şi vestesc
revenirile generaţii înainte

bunicul Matei a supravieţuit fiindcă la plecare
şi-a luat un pumn de ţărână de sub prag
mângâia pământul de-acasă la polul nord în fiecare clipă
într-un colţ al buzunarelor pantalonilor uzaţi
ca pe nişte fire electrificate care-l ţineau conectat la viaţă

Nu pot respira integral petele albe zăngănesc pe corp
sunt ruptă fir cu fir dinăuntru cum rupt mi-a fost pământul
intru-n apă umbrele-rizomi în spate întind larg aripile peste lume

se-aştern pânze albe ciuruite de gloanţe kalaşnikov   

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu