sâmbătă, 25 ianuarie 2014

Singură

Iubite, nu-ncerca să mă-nţelegi-
Atâtea toamne m-au crescut din vreme.
Că dacă-ai şti durerea să-mi dezlegi,
Ai auzi foşnind în ea poeme.

Şi-amurguri, câte, zborul mi-au cuprins
Din seva mea când se năşteau cuvinte,
C-atunci când din trecut eu m-am desprins-
Am curs în secolul de dinainte.

Şi-n raza orizontului ceresc
Simţeam sunând în stropi a mea suflare.
Şi azi mă pierd, şi iar mă refăsesc
În sufltu-mi cu mii de coridoare.

Trăiesc în slove-al meu destin durut
Şi singurul decor îmi e tăcerea.
Şi în acest poem de foc mi-aud
Şi naşterea, şi zborul, şi căderea...

2000

Seule  

Mon amour, n’essaye pas de me comprendre-
Tant d’automnes m’ont tiré hors du temps,
Que si tu savais deviner ma souffrance
Tu entendrais en elle des poèmes frémissants.

Et combien de crépuscules ont enlacé mon vol
Quand de ma sève se formaient les mots de tourment.
Quand je me suis detachée du passé
J’ai coulé dans le siècle d’avant.

Et dans le rayon de l’horizon célèste
J’entendais mon souffle sonner.
Et aujourd’hui je me perds et je me retrouve
Dans mon ame à mils sentiers.

Je vis mon destin triste dans les mots
Mon seul décor est le silence.
Et dans ce poème de feu j’entends
Mon élan, ma chute, ma naissance.


2000

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu